måndag 27 december 2010

Fyra bröllop










Det verkar råda bröllopshysteri... Under loppet av ett par veckor sprättade jag glatt upp inte mindre än fyra inbjudningar till bröllopsfester.

Det här är nummer ett. Glada Kansai-vännerna A och H hade bröllopspartaj i Roppongi, bara ett par veckor innan deras väskor skulle packas för flytt till San Fransisco.

Vi bjöds på en trevlig kväll i en cool dunkel festlokal med gott sällskap av kolleger och vänner, plockmat, DJ, tal, fri dricka i baren och mycket skratt. Och poledancing! Varför har ingen kombinerat bröllop och poledancing tidigare? (Eller i så fall inte bjudit in mig?) Äntligen har denna dörr som tidigare hållt verkligheten och världen i gamla Guns´n´roses videos åtskiljda, sparkats in. Med japanska lackskor.

Lite lekar bjöds det också på, framförallt Wii Bomberman där jag trots viss berusning lyckades hålla huvudet kallt nog för att kamma hem en vinst till mitt lag, och en Apple TV med mig hem i bagaget. Najs. Tack till er hemma i Sverige som medverkade under de hårda träningslägren på nittiotalet. Ni är välkomna över att titta på TV när ni vill.

Inga kommentarer: