söndag 9 november 2008

Barack(a) wins!


Jag blev förstås liksom väldigt många andra glad över det amerikanska valets utfall, men även en smula besviken att det inte annonserades som jag tycker vore tillbörligt, med Mortal Kombat-röstens ödesmättade stämma: "Baraka wins".

I min nyfikenhet på denna nya ledare av världens kanske mäktigaste nation och ekonomi gjorde jag en (snabb ska erkännas) efterforskning på Internet:

I en kort bakgrundsbeskrivning benämns han som en "unpredictable warrior in service of Outworld emperor Shao Kahn". Jag känner inte till Shao Kahns historia och politiska agenda så jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till detta. Däremot finner jag liksom många andra det glädjande att det amerikanska folket äntligen placerat en icke-kaukasisk person vid rodret. Via Wikipedia lär jag mig att den nya presidenten härstammar från "a race of nomadic mutants called Tarkatan".

Jag läser vidare om hans mäktiga stridsegenskaper och några anfallsmanövrar han tydligen gjort till sitt signum:

"Blade Fury / Chop Chop Blades": Baraka slices his opponent up vertically with his blades numerous times.
"Decapitation": Baraka extends a blade and severs his opponent's head with a single swipe.
"Blade Lift": Extending both blades, Baraka stabs his opponent in the torso and lifts him/her high. The victim screams and flails about helplessly before expiring, the limp form twitching as it slides down the deadly shears.

Jag lugnas sedan av att "Although he has had numerous incursions with the Earthrealm warriors, he appears not to have any particular rivalry or hatred towards Earth or its inhabitants". Det känns tryggt. Varför skrev dom inte det redan på valaffischerna?

http://en.wikipedia.org/wiki/Baraka_(Mortal_Kombat)

1 kommentar:

Andreas sa...

Haha. Vad du bloggar flitigt i helgen!