fredag 2 september 2011

På väg mot soluppgången

Jag hade redan avverkat fem av mina sex dagar i Kambodja, sett massor utom just soluppgången vid Angkor Wat, och hade alltså precis en chans (läs morgon) kvar att få se den klassiska vyn innan det var dags att flyga tillbaka till Tokyo.

Väckarklockan i telefonen väckte mig klockan fyra på morgonen. En snabb dusch och ihoppackning av alla mina grejer - jag behövde ju även checka ut från hotellet eftersom det var sista dagen - sedan lämnade jag hotellet och klev ut på parkeringen. Där väntade min plikttrogne tuk-tuk-chaufför som jag bestämt träff med dagen innan.

Jag hoppade upp på moppen och så tog vi riktning mot Angkor Wat, i nattmörkret. Jag höll tummarna för att det skulle bli en fin soluppgång, och kanske framförallt för att vi överhuvudtaget skulle lyckas hitta dit... I Kambodja är det ganska sparsmakat med belysning.

Videon är tagen från tuk-tuk-färden. Vi hade nyss lämnat utkanten av Siem Reap och körde på den "stora" vägen som leder till Angkor Wat. Det var ganska svalt ute och väldigt lugnt och tyst utöver moppens smattrande.




1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är man rätt nyfiken på om det blev någon fin soluppgång.