måndag 20 oktober 2008

Genki!

Har nyss fått ta del av resultatet från min senaste hälsoundersökning och vad jag förstår ser det bra ut.

En hiskelig mängd data om alltifrån BMI, levervärden, blodtryck och syn till hur många vita blodkroppar jag har (hur tusan räknar man ut det, och vad är ett bra värde?) ligger snyggt samlat på en resultatsida som jag kör genom Google Translator från japanska till engelska för att kunna förstå. Även om jag inte är med på alla begrepp och värden verkar kontentan vara att jag är frisk, alive and kicking. Aaahh, nice. En annan sida försöker summera ens tillstånd med ett par korta meningar och en kul figur som tydligen är jag. Jag tycker jag ser rätt nöjd ut med tillvaron och min hälsa! På en bild dricker jag öl och flörtar med en sjuksköterska, det är trevligt. (Flashback till helgen faktiskt.)






Det är tydligen svårt att skriva en bra maskinöversättare och ibland får Google Translator hicka, vilket brukar vara rolig läsning. Till exempel står det om min hörsel att jag har "No unusual method of hearing the conversation". Det gör mig lite besviken, det vore ju coolt om man hade haft. Angående rökning står det: "Harmful substances in cigarettes is a serious impact on health. Let us continue smoking." Yeah, det är rock'n'roll!

Inga kommentarer: