onsdag 8 oktober 2008

Who you gonna call?


Idag fick en av mina kontorsgrannar besök av en ung kvinna och en välklädd man som räckte över ett paket till honom, pratade lågmält och sedan bugade mycket djupt. Därefter blev det paketöppning och kakkalas för oss i gruppen. Medan jag mumsade på en god och kryddig kaka från paketet fick jag förklarat för mig att det var kaffeautomat-leverantörsfirman som hälsat på och lämnat över en plåster-på-såren-present till honom då han (inte en utan två gånger) upptäckt "slime" i teet han hämtat från vår kaffeautomat och felrapporterat detta till leverantören båda gångerna. Jag ställde nyfiket den självklara frågan om han hunnit få i sig nånting av drickan innan upptäckten och fick efter lång betänketid svaret nittio procent. En annan kollega, med kaffekoppen i handen, kröp då till korset och berättade mellan klunkarna att han minsann ibland tycker sig känna "slime" i munnen även när han dricker kaffet. Jag föreslog att det kanske inte är slime utan hans tunga?

Slemmigt eller ej, kakan var iallafall god. Imorgon kanske jag nöjer mig med att dricka vatten på jobbet.

Inga kommentarer: