tisdag 12 januari 2010

Skryt


TOEIC är ett nationellt engelskaprov som går av stapeln några gånger om året och som folk pratar mycket om. Engelskakunskaperna är överlag här av flera skäl ganska ringa (milt uttryckt) och många är de som övar på och bävar inför TOEIC-testerna som företagen vill att de anställda ska få bra poäng på. Jag tänkte att det vore intressant att skriva det en gång och på jobbet är det så pass bekvämt att det kommer folk och håller testet hos oss i en fet mötessal, gratis. Sagt och gjort och full pott. Höhöhö.

(Ja jag vet, det ser ut som att jag bommat tio poäng, men max är faktiskt obekväma 990 av någon irriterande anledning.)

Jag väljer att inte visa exempel på vilka frågor som ställs på provet för det skulle kanske ta udden av bedriften en smula i svenska läsares ögon. Istället ska jag bara försöka minnas och glädjas åt detta resultatet när jag så småningom sliter upp kuvertet med provsvaret från japanskatestet jag gjorde bort mig i i december.

Åver end aut.

Inga kommentarer: