söndag 28 september 2008

Mingelfest i Ebisu


Blir medbjuden på mingelfest i Ebisu av E och A en kväll mitt i veckan.

Partyarrangören heter Jay och har bokat en festvåning och bjudit dit ett gäng vänner och bekanta som var och en uppmanats att bjuda dit sina egna vänner. Deltagarlistan är således hur blandad och rolig som helst. Jay visar sig vara en långhårig glad australiensare med trevliga vänner, och för övrigt visar det sig även att festlokalen är på ovanvåningen till baren jag tidigare underhållit på från bardisken. Denna gången håller jag mig dock på golvet och lämnar köksredskapen ifred.

Det är kul att mingla runt och öva den lilla japanskan man hittills klarar (och inte klarar) av. Svenske polaren J är också där, vilket är både roligt och praktiskt då vi kan prata hemligheter helt öppet på svenska. Efter en stund dyker även S, som jag tidigare hängt med till Izu, upp och gör tillställningen ännu roligare. När det framåt natten är dags att gå blir hon stoppad av en japanska som nog inte tror att S kan språket för det enda hon säger till henne är "Lucy Liu! Lucy Liu!" och S skiner som en sol och säger Arigatou. Själv är jag tydligen lik Chris Martin i Coldplay (va??!!).

Inga kommentarer: