söndag 6 juli 2008

Club Camelot (fredag 4 juli)

Över en god portion Ramen i närheten av jobbet bestäms träff med en vän på Shibuya station 22:30. Vi vandrar genom centrala Shibuya och efter några minuter har vi en drös fliers till olika klubbar i närheten. Överlägger med ägaren av en kondomeria som tipsar om Club Camelot, i närheten av TGIF.

När vi kommer fram är stället nästan tomt och efter att ha avverkat två drinkbiljetter, som ingår i entrén på 1000 yen, funderar vi på att gå vidare men en japansk gäst som vi börjat prata med garanterar oss att stället kommer peaka runt klockan tre. Tålmodighet lönar sig, och mycket riktigt blir stället så småningom tjyvtjockt och bjuder på värsta öset. Efter denna natt har jag en lång dag framför mig när jag ska checka ut från hotell, få tillgång till min lägenhet och handla ihop ett survival kit av förnödenheter, så min plan har hela tiden varit att gå hem tidigt, men detta skiter sig såklart och vi dricker, minglar, skrattar och dansar tills första morgontågen börjar gå vid kvart i fem.

Inga kommentarer: