fredag 25 juli 2008

Office space

Häng med på en liten tour runt min lilla arbetsplats!


Bilden ovan: Fin välkomstskylt som vår trevliga sekreterare skrivit och som fortfarande gör mig glad.


Bilden ovan: Här har vi mitt "meishi", japanska visitkort. På ena sidan finns engelsk text, på den andra japansk - inklusive mitt namn skrivet med katakana så att uttalet (nästan) framgår. För övrigt skrattar alla här - även jag själv - åt mitt efternamn som uttalat på japanska är kusligt likt "Ero", som ofta används som förkortning för "erotic" eller sex i allmänhet här. Får ibland frågan av skrattande kolleger som först lärt känna mig som Mattias om det är tillåtet att istället kalla mig Ero-san och jag säger naturligtvis glatt ja.


Bilden ovan: Askul Notebook - ett anteckningsblock som förpliktigar! Känner press varje gång jag öppnar det för att göra en anteckning.


Bilden ovan: Stämpeln är ens privata signum. När något kräver ens signatur stämplar man till det helt enkelt. Jag önskar att många grejer kommer behöva min signatur för det är helt enkelt jävligt roligt att stämpla! Stämpeln innehåller ens namn och kan (ska) byggas om med små dynor för att ställa in dagens datum. Man får stämpeln i ett litet kit med alla sifferdynor och en sorts pincett som används för att plocka upp rätt siffror och montera ihop hela kalaset. Jag blir helt sugen på att gå och stämpla nu när jag skriver detta!

1 kommentar:

Fredrik Mattisson sa...

Kul läsning, vi saknar dig!!!!

Kore wa deka chin chin desu.

/Fredrik