fredag 18 juli 2008

Post trauma


Jag har fått post! ...och har ingen aning om vilken sort. På ett blad finns en hundvalp, på ett annat någon som blir masserad, på ett tredje några glada tecknade figurer i lustiga hattar som säger något. Jag funderar på om jag ska testa att ringa något av de tryckta telefonnumren bara för att se vad som kommer hända. Eller kanske ringa hundvalpsnumret från en telefon och massagenumret från en annan och låta dom prata med varandra?

Ett annat vitt papper består bara av text och ser skitargt ut, med en röd rubrik skriven i fet stil med stora kanji. En bit ner på sidan står det 20.000 Yen, skrivet i rött, intill ett datum och jag tänker att jag måste missat att betala en räkning och att jag mycket snart kommer bli landsförvisad - i bästa fall. Tar med pappret till jobbet och pustar ut när en vän förklarar att det är ett reklamerbjudande för bredband. Skönt, kan stanna ett tag till dådå.

Inga kommentarer: